torsdag 20 maj 2010

Vad var det jag sa?

Men först en återblick från tidigare blogginlägg....

21 februari:

I veckan har min man, se Lerviksbloggen, köpt en snöslunga trots mina idoga protester. Tack älskling, vem ska använda den? Förra veckan lämnade mina morföräldrar sin slunga här. Jag var tvungen att skotta hela dagen med detta "självgående" 300-kilos as. Om jag kunde få den att glida på chassit kunde jag med uppbådande av all min kraft hyvla av det översta snölagret. Påfallande ofta vickade den fram lite och tjoff tjoff tjoff hade den grävt sig ett hål som den sen trillade ned i. Tänk er hur lätt det var att få upp den....varje gång jag försökte lyfta sjönk jag ned i snön. Jag är glad att tjälen kom innan snön.

Sen kommer min käre make hem och putsar snökanterna. Glatt konstaterar han att en sån här var ju himla bra. Jag förklarar för honom igen vilket helvete jag haft med slungan. Att jag faktiskt jämförde min situation med människorna i Zimbabwe. Jag vet att de lider av svält, kolera och att malariatider närmar sig, jag tänkte på det och att de ska vara glada för att de i allafall inte har en snöslunga.

I veckan har min man köpt en snöslunga......trots att jag sa nej. Tänk vad mycket scrapbooking papper man kan köpa för samma summa....
Nämnde jag att min man sedan åkte till Las Vegas?

12 mars:

Sex veckors isolering är nu över! Jag hade fått stränga order av min man att ingen fick ploga vägen innan han kom hem med nya snöslungan. Nu är underverket här.


Efter idoga försök blev han ändå tvungen att låna en traktor.



Mannen i mitt liv tror att det kommer att gå utmärkt men slungan i fortsättningen, om han använder den ofta. Glatt konstaterar han, där han dryper av svett, att man också får motion.
Men vänta här...vem är det egentligen som är hemma och vem är det som är borta veckor i sträck?

Idag:

Min man har köpt en traktor.

2 kommentarer:

Per sa...

Jaja, men du kan inte säga annat än att snöslungan har gått varm i vinter. Einars traktor har ju varit paj, och vi har bara lejt skottning tre gånger på hela vintern. Vad skulle vi gjort utan snöslunga? Skidor hade väl varit enda alternativet. Och med tanke på resultatet av de inhyrda skottarna (En krokig lyktstolpe och avhyvlad gräsmatta) skulle vi fått ägna sommaren åt att planera om hela gården...

Päivi sa...

Jepp, jag är med i Pysslarna, men är så ny medlem att jag inte träffat dem ännu. Däremot känner jag igen namnen från Forumet och har haft lite mailkontakt med Jenny :o) Kommer att träffa dem inom kort, nämligen sista helgen i maj d v s om en vecka. Träffar du dem ofta (antar du bor en bit ifrån..)? Tänkte närmast att om du är intresserad av örhängena kan jag ju "göra affärer med dem" :o)