lördag 15 maj 2010

Nu är våren här!

Nu har våren kommit till Lervik, det känns alldeles tydligt på lukten! Per har inhandlat en ny utegrill (den andra gjuten och ligger under ca 1 meter med snö) och grillar nu renstek för första gången i år. Ljuvligt!



 Tydliga vårtecken

 Trots att jag hade en jävulsnatt med värk, har typ inte sovit något, så känner till och med jag hur livsandarna vaknar till liv. Har gått den längsta promenaden i vinter: till Granås fram och tillaka.

Efter vila, scrap och mat lånade jag Simons cykel och tog mig fram och tillbaka tillbaka till Kallövägskälet.

Gjort färdigt LO'n som jag skulle skicka till
en utmaning med vårtema, den som jag inte hittar.

Har använt mullbärspapper som bildmatta, sprayat
med glittermist silver (men det syns inte). Bokstäverna är
Cuttlebugs Olivia. Glasdekorationen från Magnolia.

Nu ska jag vila igen, känns ordentligt i ryggen att jag cyklat. Hoppas att det inte blir en dyr cykeltur. Eller, tja, jag struntar nästan i vad det kostar fr det var så trevligt att se något annat! Dessutom var det fläckvis riktigt luftvarmt...kändes i alla fall så genom skoteroverallen.

Ha en trevlig kväll!

4 kommentarer:

Per sa...

Snygg softningseffekt på första bilden...

Karin G sa...

Hej Maria!
Vad du är duktig på att scrappa!!! Jag är så imponerad. Har själv provat på LITE grann, men... Du kanske skulle hålla en kurs..?
Så effektfullt det var med "vattendropparna".
Hoppas att du får en bra dag trots värken, det tänker jag ha.
Kram Karin Grundström

Anonym sa...

Hejsan!
Jag tittar tillbaka till din blogg och hittar en massa fint! Älskar denna LO:n och det finns risk för liftning. Sköt om dig och välkommen åter!
//Gunilla

Anna A sa...

Hej,
Nu får vi verkligen hoppas att vårvärmen kommer och stannar dessutom.
Vilken fin layout du har gjort. Du är så duktig.
Ha det bra och sköt om dig.
kram Anna