torsdag 20 maj 2010

En annan dag men ändå likadan.

Idag är verkligen en pissdag. Jag har haft fantastiskt ont i ryggen i natt. Vi halvfyra bröt jag ihop och ringde till mormor (85 år) och tjöt som en ångvissla. Så här i efterhand var väl inte det en så bra idé, hon blev rätt upprörd, mest för att hon inte hörde vad jag sa men förstod att det inte stod rätt till. Hon erbjöd sig att komma hit vilket var snällt men det skulle ju inte ha gjort saken bättre.

Hade klipptid klockan ett idag men den ställde jag in så jag ser fortfarande ut som ett skogstroll. Vad värre är..det är förldramöte inför skolavslutningen ikväll men jag tror inte att jag tar mig dit heller. Först och främst mår jag konstant illa av nya cytostatikan, sen har jag ont och är hög som ett hus på smärtis. Inte läge att sätta sig och köra 8 mil precis.

Jag har påbörjat min barnvisebok men har bara vikt den färdigt och skrivit två visor med blyerts. Har ingen skaparlust idag och då är det bättre att låta bli.

Ska lägga in en filmsnutt på bokvikningen men behöver hjälp med filmningen så det får vänta tills gossen kommer hem från skolan.

1 kommentar:

S sa...

Hej! Tack för ditt tips! Det är en märklig sjukdom det där. Visste inte man behandlade med cellgifter?! Har nog en betydligt lindrigare form, men jag tycker det är illa nog :( man ska ju faktiskt vara frisk och kry, ALLA! :(