onsdag 26 maj 2010

Ännu en regnig dag..

Jag har varken lagt ned mitt bloggande eller dött. Det är det däremot någon annan som har och det har tagit musten ur mig fullständigt. Jag ....ja..vad ska man säga?!

Eftersom "alla" vet så borde jag kunna skriva lite om det. *tar ett djupt andetag* Ja, så här är det: en man i sina bästa år har tagit sitt liv. Det är en katastrof för så många människor, givetvis först och främst för hans barn, mamma, fru och andra nära anhöriga men också för samebyn. Det som snurrar i mitt och andras huvud är givetvis VARFÖR?? De senaste dagarna har jag också undrat: hur kan man utsätta sina nära och kära för något sånt här?
Nej, det är så gräsligt, jag vill inte skriva om det mer.

Annars har det inte hänt så mycket, jag har inte scrappat något se senaste dagarna, bara suttit hemma och ugglat. Jag har dock konstaterat att jag har urusel kondition! Jag har lånat en cykel i veckan, tänkte att jag skulle cykla långt, lugnt och länge men när jag kom till "oppibacken" var jag helt slut och vände hemåt igen. Sen dess har cykeln fått stå. Inte enbart för min besvikelse över cykelturen utan också för att det hällregnat i flera dagar. Är det något jag ogillar så är det regn, det får faktiskt hellre snöa året om bara man slipper detta ihållande regn.

En sak som jag funderar över är hur annorlunda regnet "uppför sig" här jämfört med  Afrika. Har varit där under regnperioden och det innebär att det för det mesta är soligt och fint men kanske två, tre gånger i veckan ser man hur molnen kommer (fort) och så ösregnar det en stund. Sedan skingras molnen lika fort som de kom och solen strålar igen. Vad beror det på? Trodde ett tag att det har att göra med att vi är närmare nordpolen men på Svalbard regnar det aldrig som här. Snälla, förklara för mig!

Jag väntar besök i eftermiddag och borde egentligen städa så jag slipper skämmas så mycket. Hela vårt hus ser ut som en soptipp trots att jag hade städhjälp i lördags och jag vet inte var jag ska börja ens. Jag kan tyvärr inte skylla på övriga familjemedlemmar då de mesta av, ja faktiskt nästan allt, är saker som jag dragit fram men inte plockat undan. När jag blir rik ska jag skaffa ett hembiträde.

Ha en bra dag i regnet!

Inga kommentarer: