fredag 28 maj 2010

Lervikshustrun under förändring

Jag har som ni vet klippt mig igår. Från att ha sett ut som ett skogstroll ser jag tydligen ut som Ronja Rövardotter. Vad min mamma tycker att jag ser ut som vet jag inte men jag kan ana...när hon såg mig spärrade hon upp ögonen och ropade: Vad har du gjort? Jag kan inte med bästa viljan i världen tolka det som positivt.

Samma fråga måste jag ställa mig själv beträffande bloggen: Vad har jag gjort? Jag vet inte, tryckte lite här och lite där. Bakgrunden är jag nöjd men och jag är också mycket nöjd med att fått bort den blå blogger bannern överst på bloggen. Men min header...ack ack ack. Hur jag än försöker så får jag inte tillbaka den gamla. Å jag som lovat min dyre make att aldrig ta bort den. Tyvärr Per, den bilden existerar inte längre. Å du Per, när du lade till mig själv som gästbloggare i min egen blogg försvann informationen om mig. Jag har försökt lägga till en info-gadget men det går inte för den finns redan....men det gör den ju inte. Kan du vara snäll och plocka bort mig som gästbloggare?

Det här börjar mer och mer likna ett mail till min man istället för ett blogginlägg.Jag borde istället skriva om vad jag har gjort idag: INGENTING. Hade en värknatt, somnade först vid sextiden i morse. Har försökt sova idag men har ideligen blivit väckt. Några som väckte mig var Litauer i en skåpbil som ville sälja generatorer! Givetvis vill jag inte köpa något av dem men jag undrar också om syftet var att kolla vilka hus det bor folk i och vilka hus som är tomma. Jag släppte ut min hysteriskt skällande hund som rusade fram mot dem (givetvis för att hälsa men det vet ju inte de) så de fick väldigt bråttom härifrån.

Ha en bra kväll!  

Inga kommentarer: