söndag 30 januari 2011

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 14, vad har jag på mig idag hoppar jag över som vanligt.

Mina drömmar, ja. Just nu har jag egentligen bara en dröm, eller om man ska kalla det önskan, och det är att bli frisk så att jag kan förverkliga mina drömmar. Det är väl dagdrömmar vi pratar om och inte vad jag drömmer om på nätterna?
Dagdrömmar, dvs önskningar, bestämmer jag att det handlar om. Det är ju som sagt min blogg.

Jag skulle vilja bli helikopterpilot, det är verkligen en dröm för det kommer aldrig att hända. Vad som däremot är möjligt och som jag hemskt hemskt gärna vill är att jobba på ambulanshelikoptern. Jag vill också bli barnmorska på förlossningen, ej MVC, tycker att förlossningar är så HÄFTIGT!

Jag vill och ska fara ut och jobba i Öst-Afrika. Jag drömmer om att jobba som dykinstruktör i ex Malaysia. Eller nej. Inte dykinstruktör utan guide för de som redan har dykcert. Dyr kommer jag att vara. Jag kan också tänka mig att jobba för Guide Michelin. Naturligtvis drömmer jag om att vara stenrik så att jag kan göra vad som faller mig in närhelst jag har lust. Då skulle jag resa och uppleva olika kulturer. Ofta.

Jag drömmer om världsfred, inga hungersnöder, naturkatastrofer och att jag plötsligt kan prata swahili flytande.

Jag drömmer också om att ha en egen scrapbookingaffär i Lervik men scrapträffar varje onsdag.

Jag drömmer om en ny och fin Ski-Doo freestyle och ett nytt styrlager till min cross. Å nya avgasrör till min glidarhoj. Ett par Louboutinskor skulle inte heller sitta helt fel.

Men inget av detta kommer jag ha så mycket glädje av om jag inte blir frisk. Mest av allt vill jag att min son blir lycklig och tillfreds med livet och sina val.

Ha det bäst!

Just det, just det, jag vill ha en trailerlastbil med lyftkran som jag kan ha båten på.

1 kommentar:

A-C sa...

Gillar dina drömmar !