torsdag 27 januari 2011

Dag 11

Dag 10- det här har jag på mig idag. Det inlägget hoppar jag över tills vidare och går raskt till Dag 11-mina syskon.

Jag har fyra halvsyskon, två på pappas sida och resterande på mammas. På pappas sida har jag en syster som är fyra år yngre än mig samt en bror som är nio år yngre. Tyvärr träffar jag dem i princip aldrig. Eftersom vi inte vuxit upp tillsammans så känns det inte som att vi är syskon, utifrån hur jag tror att det "ska" kännas. Det är rätt synd att det blivit så och nu när jag tänker på det så tycker jag också att det är riktigt synd. Det borde kanske gå att ändra på men det har liksom inte blivit av, mest för att jag inte tänker på det.

Mamma har två pojkar som är 13 och 15 år yngre än mig så de känns inte riktigt heller som syskon. Jag flyttade hemifrån när jag var 16 så vi har inte heller bott ihop. Nu på senare år har jag en del kontakt som man kanske kan kalla "syskonkontakt", jag vet inte, med den yngre av dem.

Att det rent geografisk är långt mellan oss tror jag också spelar en ganska så stor roll. Jag bor i Lervik, en i Boden, en i Göteborg, en annan i Borås och den siste i Umeå.

För övrigt så har vi nog temperaturrekord i Lervik.Vi har nu, den 27 JANUARI, -0.8 grader. I går kväll var det 25 grader kallt. Jag är ganska häpen. Egentligen borde jag gå ut när det är så varmt men jag vet att om jag gör det så blir det soffläge resten av dagen. Jag vill så gärna pyssla istället för att ligga i soffan. Så då gör jag det.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: