tisdag 18 januari 2011

Dag 07-min bästa vän

Jag är så glad att ämnen är bästa vän, inte bästa väninna. Bästa vän är enkelt: det är min man. Min bästa vän är också min man.

Vi har så mycket gemensamma intressen som skidor, skoterkörning, motorcyklarna, resor, naturen, båten och huset.

Vi tycker alltid lika, vi tänker lika och det är så skönt att slippa förklara någonting för han förstår allting. Ibland har jag blivit rädd och tänkt att det kanske bara är jag som tycker så här! Han kanske anpassar sig hur mycket som helst, hela tiden. Vränger ut och in på sig själv. Jag har frågat honom och nej, det är inte så.

Jag vet nu att han finns för mig även i nöd i och med att jag blev sjuk. När jag fick min diagnos tog han ett års tjänstledigt för att hjälpa mig. Han sa då att jag bara skulle ägna mig åt det jag tycker är roligt när jag orkar. Det löftet har han hållit. Han har ALDRIG NÅGONSIN ens hintat att jag borde göra mer hemma.

Han är den kärleksfullaste som finns och jag älskar honom.


1 kommentar:

Kristina sa...

Hittade dig på Lars blogg och blev intresserad vem du var. Blev glad när ajg läste om din man hur ahn ställt upp för dig. Ibland låter det i kommentarerna som det inte finns ngr goda män. MIn man har ställt upp för mig i alla dessa år ajg varit sjuk så ngr goda män finns det. Kul att se ngn norr ifårn. Jag ahr bott i Arvidsjaur så även Slagnäs är bekant. Bor i Umeå nu. Jag har oxå bröstcancer, inte hittat vad du ahr för ngn sort. men cancer är cancer och behandlingarna ger biverkningar. Såg att du sover dåligt. Jag gör det med ssk efter cortison doserna. då rä jag super spidad med piller i hela kroppen, värst var det när jag fick 32 tabl per dag. Behandlas du fortfarande? Kul att du scrappar. jag gör pyttelite sånt men desto mer smycken, men ahr en syster som scrappt långt innann det blev populärt i Sverige. Hoppas ditt paket kom till rätta. Ha en så bra dag du kan o välkomen in på min blogg.ruach.blogg.se
kram Kristina