måndag 10 januari 2011

Dag 04-Vad åt jag idag?

Den här kategorin borde man timeat till en helg och inte en vanlig måndag. Dessutom så är det morgon så jag har inte hunnit längre än till kaffet. Men jag kan ju alltid prata om mat. Om nån gitter läsa.

...2 timmar senare...Haha, nej det kan jag inte alls. God mat är god. Det är roligt att äta ute, både på restaurant och i skogen. Blodpalt och pasta med tomatsås är två av mina favoriträtter. Jag äter det mesta och anser att man ska provsmaka allt. Leverstuvning och gethjärnsgryta försöker jag dock hållla mig i från.

Jag har alltid varit noga med mattider (annars får jag ont i magen) och lagat mat kl 12 och 16.30. Men nu sedan Simon flyttat till Umeå för gymnasiet och maken också jobbar där har det blivit mycket si och så med matlagningen. Jag kan inte med bästa vilja i världen tycka att det är roligt att laga mat ensam, ffa äta ensam. Dessutom får jag mediciner som jag mår väldigt illa av, så stekos tål jag verkligen inte. Det känns som att vara gravid. Nej, det blir lite si och så med maten.

.....jag törs nästan inte säga det men....jag tror jag mår bra idag. !!! Jag inser att jag mått rätt pissigt senste 1 1/2 månaderna för jag hade nog glömt att man kan må så här. Mår man dåligt länge blir det ett normalläge.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej halkade in på din sida super kul hahaha mvh åse