måndag 2 augusti 2010

Min man tycker att jag är sjuk i huvudet

Vi har den senaste veckan diskuterat skor. Hur många skor behöver man? Hur många skor har jag? I början av veckan rotade jag fram så många skor jag hittade. Jag har några skor det kan till och med jag konstatera. Är trots det nöjd med de senste skoinköpen, jag hade faktiskt inga dubletter. Synd bara att jag inte kan gå i dem.

Kanske något att ha i bokhyllan?

Det ÄR något speciellt med skor, jag har kvar många av Simons skor. Tänk att hans fötter har rymts i de små sandalerna.

Från storlek 19 i skor till storlek 42 på bara några år!

Man ska aldrig kasta bort skor, aldrig nånsin. Att ta fram gamla skor är som att öppna paket på julafton. Antingen har man en massa minnen förknippade med skorna eller så häpnar man och funderar hur man tänkte när man köpte dem. Så kommer det nog att bli med de röda här ovan. Jag har också ett par gamla lila högklackade stövlar som jag faktiskt använt mycket men NU kan jag undra varför.


Jag kan dock konstatera att jag ändå behållit samma "skosmak" genom åren.


 Made in Italy

Made in Italy 35 år senare

Dessa skor har jag gått många mil med. Bland annat i Florens där jag köpte dem. Det var trevligt.

Made in Lervik

Dessa skor har nog aldrig trampat i Italien men många mil har de nog gått. Spekulerar ofta i vem som haft dem och var de har varit.

Ha det bäst!


Inga kommentarer: