onsdag 25 augusti 2010

Lyxhelg

I helgen har vi varit i Umeå av tre anledningar: Simons skolstart, min födelsedag och min axel.

Simon verkar trivas jättebra stan. Han tycker att det är ashäftigt att gå på bio, cafeér och liknande. Han har träffat gamla och nya kompisar och skaffat en trevlig flickvän. Allt väl så nu kan jag andas igen.

På lördagskvällen gick jag ut och åt på Invito tillsammans med make, barn, svärdotter och kompis. Det var riktigt god mat, gott vin, fantastisk efterrättoch givetvis trevligt sällskap. Jag skulle kanske kunna vänja mig vid att bo i stan.

Vår lägenhet är väldigt lydhörd, efter att ha tvingats lyssna på grannens dataspelande HELA natten började jag få svår hemlängtan. Den dämpas avsevärt när jag blev bjuden på hotellfrukost på Plaza av en kompis. Kändes urlyxigt!!!

På måndagen gjorde jag MR på min onda axel, här är svaret:

Höger MR axelled
Komminut (splittrad) fraktur i caput humeri utan felställning. Tuberkulum majus är avlöst som separat fragment. Uttalat utbrett ödem i caput humeri.
Signalförändringar motsvarande supraspinatussenan i dess infästning i tuberkulum majus, såsom vid partiell ruptur.
Subscapularissenan kan inte följas i sitt mest laterla förlopp. Fynd såsom vid partiell ruptur.

Det kanske inte är så konstigt att det bränner i axeln dårå.

Efter MR:en åkte jag och en väninna ner på stan och gick i alla affärer. Åt lunchbuffépå en Indisk restaurang. Jag skulle verkligen kunna vänja mig vid att bo i stan men det skulle nog bli dyrt. Köpte ett par skitsnygga höstskor som jag troligen kommer att sova i.


Ha det bäst!

1 kommentar:

Erika/ Pyssling sa...

Hej du! Måste snart köpa ett läkarlexikon för att förstå dina inlägg...Men det låter inte bra och väldigt ONT det där utlåtandet!

Kramar från din bästa E