tisdag 17 augusti 2010

Mammografi

Nu vet jag varför tanter har långa bröst! Förut trodde jag att det berodde först och främst på gravitationen men det är fel! Det är mammografin. Jag var på mitt första mammografibesök idag. Klockan 8 på morgonen. Kaffet slut. Ingen bensin i bilen. Tack och lov att jag har Bästa L, han fyllde både bilen och mig med bränsle.



Jag var mycket skeptiskt till undersökningen. Inte så att jag inte tror att det är bra, mammografi är en fantaskt förmån! Men rent praktiskt...hur är det möjligt att lägga boobsen på en hylla och sedan klämma dem till de blir ca 3 cm tjocka? Det går. Allt går med våld. 

Man blir i allafall glad av att se lastbilen.

Den är rosa och faktiskt ganska söt. Väl inne kan man absolut inte tro att man befinner på ett lastbilsflak. Var faktiskt finare är ett normalt, klassikt, svenskt,tråkigt väntrum.

Efteråt satt jag i bilen och åt munkar i väntan på att affärerna öppnar. På Änglafröjd har de Cuttlebugs nya dies för att göra egna blommor, det måste naturligtvis provas.

Är det någon som provat någon av dessa?

Jag hör av mig när jag har provat dem. Jag hoppas att det ska bli enkelt och snabbt att göra egna blommor.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: