tisdag 10 augusti 2010

Ja må ja leva

Jag lyckades somna om till slut, efter nio nångång. Blev sen väckt strax efter elva av tutande bilar. Det var släkten som kom och firade min födelsedag i förskott. Mycket i förskott.

Tjocka släkten

Hann inte fota tårtan innan det blev uppäten..

Eftersom dagen började i syndens tecken med chokladätandet så struntade jag i min diet. Åt både tårta och bullar. Till bakverken serverade Anton kaffe, nåt kaffe som kostar 400 kr/kg. Galet. Nog gillar jag gott kaffe men 400 spänn för ett kilo kaffe..... man får ett par sjyssta pjucks för den summan. 

Det gäller att dricka med andakt.

Sen, efter lite såsande och virrande, åkte vi till stugan. Jag hade på mig bikinin för första gången här uppe. Hittills i sommar har det varit yllelångkalsonger som gällt. Simon badade men nånstans långt innan går min gräns. 

Den 24 augusti ska jag till reumatologen och påbörja nästa cytostatikabehandling. Tror de. Jag tänker nog vägra, vill gärna åka på en sista-minuten-resa innan jag börjar om med eländet. Förut hade jag en illusion om att cytostatikabehandlingen skulle göra mig smärtfri. Det är tydligen fel, min läkares mål är att kunna sätta ut kortison. Jippi.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: