torsdag 24 juni 2010

Sommar tider!

Jag har avsalutat min senaste cellgiftsbehandling för att jag mådde så fantastiskt dåligt av den också. Jag har i princip legat dygnet runt sedan i slutet av November. Nej, det stämmer inte, jag har suttit och scrappat en hel del. en sen jag började med den andra sortens cg har jag bara legat, antingen i sängen eller soffan. orkade inte göra NÅGONTING och jag menar verkligen ALLTING. Det kunde gå 1-2 veckor mellan mina duschningar och även då var jag inte säker på om jag verkligen skulle duscha, ville hellre ligga i soffan.

De sista veckorna blev jag rädd att jag var lat på riktigt samt att jag inom en en mycket snar framtid skulle få muskelatrofi. Jag orkade inte ens bära 4 röjor, de var helt enkelt för tunga. Läste sedan biverkningarna (muskelsvaghet, trötthet, yrsel, initiativlöshet, håglöshet bla bla bla).

Nu har jag hämtat mig otroligt bra, det känns som att jag är frisk! Jag har gått på stan, handlat, lagat mat, duschat och gått en motionsstig. En kort visserligen men ändå!

Nu ska jag fara och handla inför midsommarfirandet. Vi ska åka ut i skärgården, till ön Kökar, ikväll. Tyvärr måste vi åka tillbaka i morgon eftersom Per bara är ledig midsommarafton.

Ha en trevlig midsommar och tänk inte på att nu går vi mot mörkare tider!

1 kommentar:

Stefan sa...

Ha en trevlig midsommar själv! Här har vi midvinterhelg... men å andra sidan så går vi mot ljusare tider istället... även om det inte märks lika mycket här... dagarna blir bara typ 30 minuter längre eller nåt sånt.
Tycker det låter jättekul att du känner dig bättre. Å du, det finns fortfarande dom som glor för att dom tycker att dom ser en snygg tjej... *kram*