torsdag 24 juni 2010

Så går det...

Ska man vara fin får man lida pin, det har jag hört. Uppenbarligen gäller det också när man solar sig i andras glans. Att man får lida pin alltså. 

Jag..åh, jag måste väl börja från början igen. En av alla biverkningar av den senaste cytostatikabehandlingen är fotosensibilitet. Eftersom det nu är en vecka sen sista dosen föll det in aldrig in att jag helt plötsligt skulle ”få” den biverkningen också. 

Vi stod en stund och tittade på Dannebrogen igår, en kvart kanske. Idag är jag knallröd i ansiktet, det bränner som eld och jag är svullen som en tomat men extra röda påsar (i jordgubsstrorlek) under ögonen. Folk glodde på mig på stan, inte ett sånt där: oj, en snygg brud-glosning (vilket iofs inte hänt de senaste tio åren) men jag minns hur det kändes. Det här var mer: VadharhonGJORT?!-blickar. Tittat på Dannebrogen. De strålar verkligen de kungliga, trots att de inte ens var med på båten, de flög hem.

Inga kommentarer: