lördag 19 juni 2010

Härliga värme!

Vi har lämnat norra Norrlands inlands kyla, blåst och regn. Vi kom hit samtidigt som stug-grannen (kronprinsessan) hade värsting middag, dålig tajming. Vi fick stå i bilkö tills alla korteger passerat och det tog lääänge. Det var oräkneliga poliser inblandade både till fots, till häst, i bil, mc och helikopter.

Det var då jag beslöt mig för att bli SÄPO-chef. Skyddsobjekten var utmärkta mål för snipers, det gick inte att missa dem, det blinkade och tutade och man såg dem på en kilometers håll. Varför sätter man dem inte i en rostig Renault femma och en Opel kadett? Då märks de inte och ingen lär tro att Dronning Margrethe satt i Renaulten.

Jag hade glömt hur härligt det är att inte frysa här man är ute, det är faktiskt helt underbart!

Njuter på bryggan!


Men vissa föredrar att sitta inne...med fördragen
rullgardin.

För övrigt ägnar vi oss åt könstypiska aktiviteter..

Per putsar på MIN hoj.

Nej, nu måste jag jaga ut min son Jag blir otroligt irriterad när han sitter inne i timmatal framför Wii. Hmmm.....själv har jag suttit åtskilliga timmar framför TV:n och sett på Daniel och Victorias bröllop. Jag ville gärna åka in till stan och se på spektaklet men jag var tvungen att inse mina begränsningar (har ganska ont idag). Såg som sagt vigseln på TV:n, grät en skvätt och gladde mig å deras vägnar, de var verkligen sååå fina och jag unnar verkligen Viktoria ynnesten att få gifta sig med den Rätte. Hoppas att de får ett lika bra äktenskap som jag!

Ut, ut, UUUT!

Ha en underbar helg!


2 kommentarer:

sara - Glitterögon sa...

Åh vad härligt för dig - stort grattis, eller vad man nu säger i en sådan situation. Det är i vilket falls om helst härligt att höra att försäkringskassan faktiskt KAN vara mänskliga.

Ha en fin kväll - kramar.

jester sa...

Ah ni ser ut att ha det väldigt trevligt med sol och värme, blir lite avuns.