söndag 6 juni 2010

Jag blir galen!

Eftersom jag är sjuk och inte orkar städa så gör ingen annan det heller.. Jag orkar inte heller, som förr, stå med piskan och ryta ut order. Därför ser vårt hem ut som kalabaliken i Bender. Eftersom övervåningen fortfarande inte är klar ligger det scrapbookinggrajer överallt i köket mixat med högar av hundhår, gammal post, makens resväskor (som han envisas med att ha i köket), gårdagens loppisfynd, mjölkflikar, medicinburkar och jag vet inte vad.

Jag klarar inte av att ha det så här längre. Nu ska här bli ändring! Grabbarna ska få bära ut skrot och soffor ur bodan, sen flyttar jag dit med mina scrapbooking grejor och ett element.  Sen ska alla vinterkläder ut till höladan och SEN ska här skuras, från golv till tak. Jag har verkligen försökt att djupandas och tänka att i vissa skeenden i livet får man sänka sina krav beträffande städning eller annat...men nu har det verkligen sjunkit under the lowest deep shit. Jag får vattkoppor och stressfrakturer i os occipitale.

Ha en trevlig söndag!

1 kommentar:

sara - Glitterögon sa...

Ungefär så där känner jag också. Orkar varken städa eller ryta order. Hemmet förfaller... mer eller mindre. Är inte alls så hurtfrisk som jag kanske ger sken av att vara :(
Ha en fin kväll - kramar.