fredag 9 september 2011

Temablogg, fortsättning



Jag har helt glömt bort att jag höll på med en temablogglista. Jag tror att jag är på: Dag 20 – Den här månaden Den här månaden har precis börjat, på ett osedvanligt dåligt sätt, se tidigare  blogginlägg. Nu kan det bara bli bättre. Det är september och vi har nästan inga löv kvar på björkarna. Renslakten är under upptakt och vissa jagar också annat vilt Det gör inte jag men jag klär mig väldigt färgglatt och sjunger högt när jag är ute. Jag bor mitt i skogen och jaktlaget som jagar här brukar ha ett älgpass vid min grindstolpe. Det är säkert praktiskt för dem men jag tycker att det är läskigt och lite trixigt när jag ska ut med hunden. Jag tror att de sköt en älg i förrgår för plötsligt small det så att jag automatiskt kastade mig ned på golvet. Jag tyckte att jag hörde kulan vina men det var säkert bara inbillning.

Den här månaden, till veckan närmare bestämt, ska jag börja arbetsträna på min ordinarie arbetsplats. Det känns både roligt och skrämmande. Jag gruvar mig, det gör jag, för jag vet hur trött och slut jag kommer att bli.

Jag ska få besök av en långväga vän, det ser jag verkligen fram emot. Något jag inte ser fram emot är allt höstarbete. Alla båtar som måste ur sjön, trädgårdsmöbler som ska in och allt som ligger och skräpar måste bort. Jag tror definitivt att första snön kommer denna månad.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: