fredag 9 september 2011

Livet är orättvist.

Jag är av den bestämda åsikten att småbarnsföräldrar inte borde få bli sjuka, inte ens vara förkylda. Därmed tycker jag också att det skulle vara direkt olagligt att de får någon annan sjukdom med tuffare behandling. Som sjukdomen som börjar på c, till exempel. För tillfället är det just c jag tänker på.

Bästa, bästa X har just fått veta att hon har det. Mina fingrar blir så kalla och huvudet så kaotiskt att jag knappt kan skriva. Jag tror verkligen att de har hittat det tidigt, att det inte är spritt och att detta kommer att gå bra, det tror jag. Jag tror dock att behandlingen kommer att bli tuff och jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för henne när hon nu faktiskt inte vet just något mer än att hon har c. Vad  ska man säga och hur kan man hjälpa?

Ha det bäst!

2 kommentarer:

Allmycke sa...

Finnas där med en skuldra stadig nog att luta sig mot, ett öra att lyssna med och näsdukar att snyta sig i och riva i bitar.

Anonym sa...

Det räcker med att vi vet att du finns där...