onsdag 28 september 2011

Skor

Idag har vi varit till metropolen Arvidsjaur för att besikta bilen. Det är en uppgift som jag har svårt för, jag brukar alltid få ont i magen innan, så jag valde att stanna på Änglafröjd istället. De har fått in så mycket fint så jag shoppade verkligen loss. Köpte inte bara scrapbookingpryttlar utan också en superfin klänning i lantlig stil.Den är rutig i rött, beige och svart, tunikan jag hade på mig innan kan bäst beskrivas som zebrarandig. När maken kom in för att lösa ut mig hade jag den nya rutiga klänning på mig och sa: vad tycker du? Om vadå, sa han. Skärp dig, sa jag. Vadå? sa han.

Sen for vi till torget för det obligatoriska besöket på Thaivagnen. Medan vi står i kön uppmärksammar jag att skoaffären ligger precis bredvid. Lämnade så min plats i kön och gick in för att bara titta på skor. Kom ut med två par. Jag är väldigt lycklig och nöjd med mina inköp, maken är det inte.


Vill bara påpeka att det är större skillnad mellen skorna i verkligheten. Det nedersta paret är bruna, det övre är svarta. Dessutom har de olika klackar.

Igår hade vi besök av sotaren som gjorde en brandinspektion av hela huset och värmeanläggningen. Jag tycker det är kanonbra, har redan upplevt en brand där hela huset brann ned och det vill jag inte uppleva igen.  
Ändå var jag rätt nervös, oroade mig för skorstenen eller rättare sagt för kostnaderna för att laga en trasig skorsten. Allt var dock ok och vi drog alla en lättnadens suck.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: