tisdag 27 september 2011

Min underbara man!

Maken har varit borta två veckor i sträck, älskad och saknad. Nu i höstrusket saknar jag honom ännu mer. Jag vill kunna prata med honom, krama honom och se Hollywoodfruar med honom. Det sista vill inte han men som den kärleksfulle man han är så göra han det ändå. Ibland misslyckas han med att se intresserad ut och muttrar om vilket tålamod han har och vilket enormt tecken på kärlek det är att sittaoch glo på skit.

Jag blev spontanuppvaktad härom kvällen. Maken hade städat och gjort fint i vardagsrummet, tänt ljus och spelade romantisk musik på låg volym. Fick först en välkomst drink: Palmer & co Brut,
 vilken är den godaste champagnen jag någonsin druckit. Jag kan verkligen rekommendera den skumpan, strunta i Moët & Chandon som enbart är surt med en bismak av dammtussar. Som snacks serverade han marinerade och grillade kungsräkor på spett samt två olika såser. Mums.




Det var så mysigt och jag blev så glad att han lagt ned så mycket jobb på mig. Att få ett fång rosor är väl aldrig fel men ska man impa på mig gör man bäst i att lämna blommorna hemma.Jag vill hellre få lagad mat eller vårrullar från Thaivagnen. Att få huset städat gör mig bensvag. Att alltid få kaffe på säng när maken är hemma känns också kärleksfullt.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: