tisdag 2 augusti 2011

Mitt hår

Jag har länge besvärats av frissigt svintohår. Som jag tidigare nämnt så ser jag ut som en korsning mellan en pudel och Magica de Hex. Håret som har kommit tillbaka efter cytostatikabehandlingen står gärna rakt upp medans det som fanns kvar hänger rakt ned. Gick till frisören för att få råd och hon pådyvlade mig  schampo och balsam för astronomiska summor. Det är ett milt schampo och ett balsam som liknar hudkräm men som inte tynger ned håret..jadda jadda jadda. Jag köpte det.

Man ska tvätta håret en till två gånger i veckan med detta schampo och då få ett fantastiskst resultat. Det funkade alldeles utmärkt när vi var i Stockholm, jag kände mig som Rita Hayworth i håret. När vi kom hem uppstod genast problem. Jag har inte råd att tvätta håret med det schampot varje dag och väntar jag några dagar fungerar det inte. Dag tre har jag nästan dreads inkletade med myggmedel, motorolja, diesel, båtlack, fiskslem och det har en distinkt odör av eldrök. Då krävs det kraftiga doningar. Såpa fungerar rätt bra, det blir mindre risigt än om man använder Ajax grovrengöring.



Ha det bäst!

1 kommentar:

GP sa...

Åh Maria!
Kanske du ska acceptera svinto-håret till det blir höst... Då slipper du iaf myggmedel, diesel, båtlack och fiskslem i håret.
Jag har f.ö. också gått i shampoo-fällan hos en frissa. Betalade mer än hemmansvärdet för en massa gunk som sedan samlade damm på hyllan i ett par år, innan jag slängde bort det. Jag som aldrig har haft mjäll fick nämligen rena snöstormen runte skallen av allt det där som kostade så mycket.