söndag 21 augusti 2011

Nytt liv!

Jag har fått en ny skrivare som jag tror kommer att revolutionera mitt liv. Den här scannar och skriver INTE randigt om man inte ber den om det. Jag tvingade nyss maken att sitta med mig och välja ut vilka sommarbilder vi skulle lämna in till framkallning. Men så kom han på att vi inte alls behöver det, jag kan ju faktiskt skriva ut själv. Tänk så bra om man får lust att göra en LO, då kan man bara göra det. Hittills har det varit så att jag haft lust men inget foto och innan jag ordnat med det så har lusten runnit av mig.

Det bästa av allt: den har Wi-Fi!!

Ett av mina mål i livet är att ha ett sladdlöst hem. Ett sätt är att helt enkelt att slänga alla elektriska maskiner (utom skrivaren då, så klart). Ut med brödrosten, vinkelsliparna (3 st), borrmaskinerna (2 st), elvispen, slipmaskinenerna (4 st), svetsar (2 st), elekrtriska hyvlar (flera). Jag ser många fördelar, vi får mer golvyta, jag slipper snubbla på alla sladdar, det är lättare att dammtorka och det är mer estetiskt tilltalande än alla sladdhärvor. Jag ska f-n ta och sticka 28 par vantar av alla sladdar *flås flås*. Men tyvärr....maken motsätter sig den åtgärden. Det alternativ som då återstår är att köpa trådlösa apparater och jag väntar, längtar tills någon uppfunnit trådlösa elkablar.

Jag har också fått ytterligare en tvättmaskin. Det är ju väldigt bra, då kan jag tvätta dubbelt så fort när jag har ångan uppe. Men...jag får nu svårare att motivera fördelarna med att lämna in tvätten till tvätteriet. Kanske ska man börja köpa kläder som endast kan kemtvättas? Eller helt enkelt kasta ut tvättmaskinerna och hänvisa till min trådlösa livsfilosofi.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: