torsdag 4 augusti 2011

Jag vill till stan!

Jag är i desperat behov av lite glamour i tillvaron. Det var länge sen jag var till en ort med större befolkningsmängd än ett hushåll. Jag passerar visserligen vägskälet till byn Stentorp, med två hushåll, på väg till jobbet men jag har inte varit där. Idag blev suget så stort att jag åkte till Slagnäs (ca 200 invånare) för lite shopping och det var så lyxigt. Jag köpte fyra paket grädde och två avokados. 

Det är inte så glammigt att bo i en by med ett hushåll, vårat, och jobba med renar i en annan by med ett hus. Det blir att jag har skogskläder på mig hela tiden. Skulle vilja ha klänning och klackiskor men det skulle nog se lite konstigt ut. 

Vi har nyligen inte firat vår bröllopsdag men när jag lyckats få maken att sluta såga virke ska vi åka till Arvidsjaur  och gå på café. Med klänning och klackiskor.


Ha det bäst!

Inga kommentarer: