fredag 5 augusti 2011

Vilken fantastisk dag!

Igår var vi ute på sjön i drygt 12 timmar. Solen sken och vi tog iland på vårt nya favoritställe, Kronholmen. Där ägnade vi oss att göra precis ingenting. På eftermiddagen ville maken fiska så vi körde runt Bergnäsudden, in i Hopot och puttrade sen så sakteliga hem.

Jag kom på en sak som vi absolut behöver. En klimatanläggning i båten. När solen ligger på blir det för varmt och nu på höstkantens kvällar och nätter blir det för kallt. Jag hade värmefläkten på järnet men ändå...:

..var det kallt. Om Pensionärs-Per hade kunnat sätta spöet i spöhållaren och sedan stänga dörren tror jag att vi frusit lite mindre. Om vi hade haft en elektrisk spöhållare hade han säkert gjort det. Jag kanske kan klistra  en liten röd lampa på hållaren så att han kan sätta spöet där och därför kan stänga dörren och då slipper vi kostnaden för en klimatanläggning. Jag har surfat runt lite och kollat på såna, ingenstans hittar jag en prislapp vilket får mig att tro att de är rätt dyra. En vanlig AC borde man väl kunna hitta på en bilskrot, en sån måste väl fungera också i båten? Problem solved. 


Ha det bäst!

Inga kommentarer: