fredag 12 augusti 2011

Husmorsproblematik



Jag måste tvätta. Jag måste verkligen tvätta. Inte för att jag har för lite kläder utan för att det inte finns mer plats för smutstvätt. Problemet är att jag förmodligen tänkte samma sak för drygt en vecka sedan: jag måste tvätta. Så gjorde jag det. Sen glömde jag bort det.

Jag har gått och tittat på tvättmaskinen i två dagar och funderat på hur jag ska lösa problemet. Att jag ska öppna luckan och på något vis ta rätt på eländet känns orealistiskt. Tiden går, jag stirrar skräckslaget på tvättmaskinen som lugnt stirrar tillbaka med sitt cyklopöga som ännu inte grumlats.

Funderar på att helt enkelt köpa en ny tvättmaskin och hoppas på att maken inte märker någon skillnad. Vilket jag är ganska säker på att han inte gör.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: