söndag 7 augusti 2011

Höst?

Hoppas att det inte blir som jag tror, att "En underbar dag" blev sista sommardagen.

Allt lutar dock åt att jag har rätt. Några av björkarna som jag ser från mitt köksfönster har blivit gulfläckiga och på nätterna är det faktiskt riktigt kallt. Igår, när vi var på den fantastiska fisketuren i hällregn, hade både jag och maken täckbyxor och vinterjackor på oss. Jag svettades inte.

Jag är förtjust i alla årstider och jag kan inte påstå att jag gruvar mig inför vintern. Men. Jag tycker att sommaren är för kort! Jag hinner knappt fatta och vänja mig vid sommaren så är den över. Om jag fick bestämma så skulle det vara sommaren åtminstone en månad till och istället skippa februari.

En himla bra sak med hösten är att det är tillåtet att börja scrappa igen. Jag har fått hem papper och lite annaat grejs som jag beställt från Änglafröjd så nu känner jag mig riktigt taggad. Men o-van. Änglafröjd ska börja med inspirationsdagar en del helger och det tror jag kommer att bli toppen!

Nu ska jag bara städa huset färdigt, maken ska åka iväg på jobb i två veckor och sen ska jag krypa in i pysselrummet och bara gå ut därifrån för att jobba och äta. Kanske måste jag också lämna rummet i andra ärenden då jag inte får samma service som gästerna vid Drottning Kristinas kröning erhöll.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: