tisdag 14 juni 2011

Taggar

Jag tror att det är så man säger nu för tiden; taggar. Jag förbereder mig mentalt för att åka till Piteå i morgonbitti. Jag har vetat länge att jag ska på läkarbesök den 15 och den 17 i Piteå men jag tänkte att det är ju ungefär två veckor kvar.  Minst. Jag hade fel.

Jag brukar ofta, nästan jämt, tycka att jag bor så fint och bra till men när det gäller sjukhusbesök blir det väldigt långt. Åker hemifrån 5.50, framme i Piteå kl 10, träffar doktorn i 5 minuter, åker från Piteå 14.10 och är hemma 18.30. Piteå sjukhus ligger väldigt dåligt till, så himla ocentralt. Varför inte göra som Bilregistret och decentralisera sjukvården? Det vore ju jättebra för mig i alla fall.

Tack GP för huskurstipset! Har haft foten i såpbad flera långa gånger idag och jag tror att det känns lite bättre.

Ha det bäst!

P.S Jag har planterat alla sommarplantor som jag köpte och det blev så somrigt och fint. Jag blir glad av att se dem trots allt.

Inga kommentarer: