torsdag 16 juni 2011

Ibland blir man bara så himla glad!

Vaknade upp och kände mig förvånansvärt fräsch med tanke på gårdagen men efter bara  en timme blev jag helt utan ström. Började också oroa mig inför morgondagens träff med försäkringskassan, kändes som en Golgatavandring. Tror jag. Insåg att jag inte skulle få någonting vettigt gjort, kunde lika gärna lägga mig i fosterställning och så jag gjorde. Då ringde telefonen.

Det var en kompis som erbjöd sig att hjälpa mig att få båten i sjön. Nääääää...uuuuh, sa jag, fast jag klagat i två veckor över att hon står på land. Han kom ändå, drog upp mig ur bingen och sjasade ut mig. Nu är båten i sjön med motor, åror och allt! Jag blev så himmelens glad! Dels att jag fick hjälp och dels för att jag nu kan fara ut på sjön! Så ljuvligt!


Ha det bäst!


Inga kommentarer: