måndag 13 juni 2011

:-/

Min trädgård ser ut som en öken, om man bortser från ogräset förstås. Bestämde mig för att åka in till samhället för att köpa sommarplantor. Till saken hör att det bor ca 1200 personer där och alla känner alla samt håller reda på vad alla gör eller inte gör. Nåväl, när jag väl kommer fram har både Konsum och ICA slut på plantor. Åh nej...8 mil i onödan, tänkte jag.

BÄSTA V hade dock en mängd plantor utanför sin butik så jag bestämmer mig till slut för att ringa och fråga om jag fick köpa några plantor på krita eftersom hon hade stängt. Det skulle gå bra, sa hon, så jag började välja och vraka av hjärtans lust. Då kom polisen.

Visst är det bra att de vaktar ortens sommarplantor, det kan jag tycka...men...jag kände mig väldigt kränkt när de inte trodde att jag pratat med butiksägaren. Alltså trodde de ju att jag stod och stal petunior mitt på söndagseftermiddagen och dessutom att jag ljög.

En halvtimme senare blev jag så arg att det nästan svartnade för ögonen när jag insåg att de också måste tro att jag är helt dum i huvudet. Ungefär 50 personer såg vad jag gjorde vilket innebär att alla invånare vet det. Nu tror dessutom alla att de vet att jag stulit blommor och blivit tagen av polisen.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Stefan sa...

hahahahah... hahahah... åh... kan inte sluta skratta... hahahahah