söndag 26 juni 2011

Den långa färden

Att köra från Lervik till Stockholm tar sin lilla tid. För mig tog det tre dagar. Första natten sov vi i Umeå, andra natten på ett billigt vandrarhem i Sundsbruk. Jag hade förväntat mig en sunkig liten stuga och två våningssängar. Jag hade fel, det var ett hus. Sundsbruk verkar vara som Kristineberg ungefär och vandrarhemmet hyr alltså ut vanliga hus och kallar dem stugor. Skitbra.



Jag klev upp före sex på morgonen och gick ut och övningsbackade med släpet. Jag antog att jag skulle köra vilse i Stockholm och tvingas backa. Nu kan jag det men det tar mig 17 minuter att få släpet dit jag vill. Fick en enkel vägbeskrivning av Svrfr och med den i huvudet och ögonen på skyltarna lyckades jag hitta hit utan problem.

Nu återstår bara hemresan och DEN gruvar jag mig för! Tänk om jag inte fixar att knyta fast hojen ordentligt och den tippar....*ryys* Jag ska besikta den på tisdag i ungefär Vällingby, eller vart det nu var, så jag börjar överväga att lämna bilen, släpet, barnen och köra moppen hem. Trots allt. Jag har med mig tält och Trangia så jag kan dela upp resan i hur många delar som helst. Huvudsaken att jag kommer hem innan det blir halka.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: