torsdag 30 juni 2011

Gotland

Vi har tagit färjan över till Gotland. Vi har semester. Jag har väldigt ont i lederna men det måste jag bortse ifrån för jag har semester. Vi kom igår med färjan och letade upp ett bra ställe att bo på.

Idag har vi varit och badat i Tingstäde. Då ringer min telefon och en främmande presenterade sig. Är du på Gotland? frågade hon. Ööh, jaa sa jag. Då frågade hon om jag kände någon Per-Olov och det  gör jag ju. Han hade tappat alla sina kort. ALLA kort. Körkort, kreditkort, bankkort, lånekort, ok-kort, ICAkort osv. Herre Gud! Det kunde ju ha gått precis hur illa som helst. Vilken tur han hade!

Han hade också tur häromdagen då vi skulle starta upp min motorcykel. Efter påfyllning av luft och ström dundrade den igång och jag for ut på en provtur runt Mälaröarna. Senare upptäckte vi att garagenyckeln var borta. Det är inte vilken nyckel som helst utan fungerar också som fjärrkontroll till garagedörren. Som vi letade! Den återfanns av en slump...den låg innanför en kant på min hojmotor. Den had kunnat flyga bort var som helst men gjorde ju inte det eftersom maken har en sån tur.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: