söndag 12 juni 2011

Sommar!

Jag sov så gott förra natten i min sommarbostad (ladugården), vaknade utsövd och kände mig inte fullt så viktfixerad som dagen innan. Bara lite. Det blir ju trots allt en dyr historia eftersom jag knappast kommer att vilja gå i gammelmormors städrock resten av sommaren. Dessutom tror jag inte att städrocken håller en sommar till, tanten är född 1891 och städrocken är ca 20 år yngre.

Igår bestämde jag mig för att högaktningsfullt strunta i städning, gräsklippning och en massa andra saker som jag måste göra och bara ägna mig åt det vackra vädret. Eftersom båten fortfarande står på torra land åkte jag ned till ångbåtsbryggan med en kaffekorg och en bok.

Jag har aldrig, så vitt jag kan minnas, badat frivilligt i Storavan men i går gjorde jag det av ren överlevnadsinstinkt och det var faktiskt så skönt att jag gjorde det ytterligare en gång. Utan att skrika och skräna. Fick sällskap av supertrevlige C ute på bryggan och vi satt där och hade kafferep tills jag började anta en cerise hudton.



Nu ska jag ta mig i kragen men också ta tag i allt som jag struntat i under grannvädersdagarna.

Ha det bäst!

P.S Inte riktigt än GP.
S, angående båtarna....Stora Vilma har trasig generator så den måste fixas först, det är Gerda 520 som jag tjatar om.  Lilla Elly måste skrapas och fernissas innan hon är sjöduglig.

Inga kommentarer: