lördag 1 oktober 2011

Do's and dont's

När man kör bil ska man koncentrera sig på vägen, omgivningarna och den mötande trafiken. Man ska inte fippla med mobiltelefonen. Det gjorde jag igår, fipplade med mobilen alltså, och det fick jag bittert ångra. Jag såg inte en mötande bil, som för övrigt var en granne, han ringde mig på mobilen efter ett tag och undrade vad jag tyckte om vad han hade på flaket. Flaket? Hur skulle jag kunna ha en uppfattning om det? Jo, för att jag mötte honom i kurvan. Han hade en björn på flaket. Jag har alltid velat komma i närheten av en björn, helst då en död björn förstås, och det missade jag på grund av telefonfipplandet.

Efter jobbet åkte jag dit och såg samma döda björn men den var då flådd och grovstyckad och det var ju inte riktigt samma sak. Kunde dock konstatera att björnen luktar på samma vis som björnblod smakar. En äcklig eftersmak som inte går att skölja bort. Dagens husmorstips blir därför: smaka inte björnblod, det är äckligt.



Ha det bäst!

Inga kommentarer: