fredag 21 oktober 2011

Försäkringskassan del 2

Jag kan inte riktigt släppa att jag inte får arbetsträna mer. Jag fick vara på mitt ordinarie jobb mindre än en månad. De första två månaderna var jag på en annan arbetsplats och då hade jag inte en dags frånvaro men det räknas tydligen inte. *Psykbryt* Hur kan tre dagars frånvaro betyda att jag inte får arbetsträna?? Jag fattar inte. Hon tycker at jag är för sjuk för att arbetsträna men kan ändå inte säga att jag beviljas sjukpenning. Var man inte sjuk så blir man då det. Jag har begärt och fått journalerna från försäkringskassan. När vi hade mötet i våras fick jag en skopa skit, i en bisats, för hur dåliga ortopeder är på att skriva sjukintyg. Nu kan jag konstatera att hon på försäkringskassan skriver journal sämre än en femåring. Ingenstans står det vad hon grundar sin bedömning på. Ingenstans.

Är det någon som överklagat/anmält försäkringskassan? Hur går man till väga? Vart vänder man sig?

Inga kommentarer: