tisdag 27 april 2010

Snömängd och sur hund

Jycken blev GLAD när jag gjorde mig färdig för att gå på promenad. Svansen viftade som värsta rotorbladet och han skuttade runt som en gasell. Tyvärr hann jag inte gå mycket längre än till brevlådan innan min höft och ländryggen började göra ont. Gick en liten bit till och sedan hem med svårighet. Då surade Z ihop. Han hade nog förväntat sig en riktig promenad.

Så här låg han länge, minst 30-45 minuter. rörde sig inte trots lock och pock.

Sonen, som för övrigt försov sig idag, är ute och kör skoter med två kompisar. Ser med fasa mer och mer av staketet (min snömätare), jag VILL ha kvar snön åtminstone en månad till. Dagens snöstatus:


Ha det bäst!

1 kommentar:

Ruth sa...

Vill du verkligen ha kvar snö så länge. Jag vill då att den far bort så fort som möjligt. Vad sur Zorro såg ut. Kan förstå det om han var redo för en långpromenad.
Kram Ruth