söndag 11 april 2010

Gnäll, gnäll, gnäll

Jag har inte skrivit i bloggen att jag lider av Psoriasis Artrit, en form av reumatism. Orkar inte förklara vad det är och vad det innebär just nu men jag ska göra det. Sen. Jag är trött på att prata om det. Nu vill jag bara gnälla om hur det är nu. Jag har haft cellgiftsvila i 2 veckor eftersom både jag och min lever och njurar tyckte det var jobbigt. Kunde inte förmå mig att börja om i tisdags, var beredd på att lägga mig på golvet och skrika och sparka med benen om någon insisterade för mycket.

Anledningen till cellgiftsvilan var förutom dåliga värden också att jag mådde dåligt av det och blev framför allt fruktansvärt trött, orkade ingenting. Det blir väldigt påfrestande och tråkigt i längden att var trött på gränsen till medvetslöshet.

I onsdags böjade jag få ont igen på de ställena som det brukar börja på men jag srutsade som vanligt. Var jättetrött igår, vilket jag brukar bli när jag har ett skov och jag har ont på alla "gamla vanliga" ställena dvs vänster höft, höger knä och fotled, ven axel, en tå och ett finger PLUS två nya leder. Så igårkväll kröp jag till korset och tog cellgift till slut.

Har dock fortfarande ont, har sovit dåligt inatt pga det och det är naturligtvis därför jag är vaken och bloggar den här tiden på dygnet.

Det positiva är att jag trots allt gjorde färdigt två kort och en låda igår. Bilder kommer senare idag.

HA EN BRA DAG!

Inga kommentarer: