tisdag 20 april 2010

Fairytales

Har öpt en ny stämpel med en älva på och lagom till det hittar jag en challange som handlar om sagor. Givetvis måste jag då vara med.



Jag har använt Magnolias prickiga papper som bakgrund. Har skrivit en saga på mullbärspapper som jag klistrat ovanpå.


har målat motivet med vattenfärg och lite glittermist. Lade sedan på lite Stickles stardust på vingarna och runtomkring henne men det syns tyvärr inte på bilden.


Jag har använt Magnolias blommor, de vita med gula pistiller. De aprikosrosa har jag gjort själv.




Fotade kortet ute i solljuset eftersom jag tyckte att det var svårt att få fram färgerna och framför allt glittret som jag öst på. Kan bara konstatera att inget är som människans öga.

3 kommentarer:

Kate sa...

Absolutely beautiful card, love all the pearls and subtle colours. Thanks for entering it at By The Cute and Girly.

** Kate **

Hannapanna sa...

Det här kortet är underbart vackert. Riktigt söt bild och superfina blommor som du har gjort. Tack för att du deltar i månadens tävling hos By the Cute and Girly och lycka till. Kram Hanna

nnalorac sa...

Gorgeous card, love the Fairy and beautiful flower spray. Thanks for joining us over on the cute and girly challenge this month. nnalorac.xx