torsdag 22 april 2010

Fantastiska scrapbookingmänniskor

Är på resande fot sedan igår morse. Var till Sunderby sjukhus och träffade reumateamet. Jag fick information om min sjukdom samt vad de olika yrkeskategorierna kan hjälpa mig med. Fick även berätta hela min sjukdomshistoria. De sa att de kände igen allt jag sa och att det var typiska symptom på PsoA och att jag troligen har haft det här i sju år. Det var nämligen då jag blev så vanvettigt trött och hade ont i ryggen. Fick då diagnosen utmattningsdepression och sedan dess har jag harvat runt i psykfacket. Vad ska man tycka....än så länge är jag glad åt att fått rätt diagnos så att jag får rätt behandling och medicin. Tyvärr mår jag fruktansvärt dåligt av cellgiftet så det är utsatt och om fyra veckor ska jag på återbesök och då ska ett nytt sättas in. Hoppas, hoppas att det kommer och fungera och att jag inte mår så vansinnigt dåligt av det.

Men nu var de ju egentligen de fantastiska scrapbookingmänniskorna jag skulle skriva om. Jag behövde en ny liten sax som finns på Änglafröjd i Arvidsjaur men hade ingen möjlighet komma dit. Då fick jag den leverad till busstationen som jag passerade vid 8-snåret på morgonen. Det kallar jag service.

På gångavstånd från sjukhuset i Sunderbyn finns en anna scrapbookingaffär, Pion, som jag nödvändigt vis ville besöka (och tokshoppa). Ringde till dem för att få vägbeskrivning och hon erbjöd sig genast att komma och hämta mig med bilen! Det kallar jag service!

Sedan träffade jag en barndomskompis som jag inte träffat på 25 år! Åt middag hemma hos henne och fann att vi har samma intressen så vi ägnade kvällen åt att stämpla och måla samtidigt som vi uppdaterade varandra om vad vi gjort de senaste 25 åren. Vi hade så trevligt, ser fram emot en repris.

Nu börjar det bli dags att åka längre söderut längs kusten (urk, urk). Jag ÄR verkligen en äkta inlandsbo, vill bara åka hem. Hoppas det dröjer länge tills jag måste åka till "civilisationen" igen.

Ha det så gott!

Inga kommentarer: