fredag 12 oktober 2012

Supergoda LCHF-pannkakor

Äntligen har jag hittat ett recept på LCHFpannkakor som faktiskt håller ihop när man steker dem. Bjöd in min mycket kräsna mormor som åt fyra stycken! Det om något betyder att de också är goda. Det är inte jag som kommit på det geniala receptet, minns tyvärr inte var jag hittade det så jag kan inte ära den som äras bör.



1 burk kokosmjölk
3 ägg
2 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 msk smält kokosolja.
Salt

Blanda de torra ingredienserna först. Blanda ihop allting. Stek på hög värme men bränn dem inte.

Det fungerar bäst om man tar en stor stekpanna och klickar ut ex 3 klickar smet och brer ut dem lite, smeten är rätt tjock. Jag hade inte kokosolja hemma utan använde olivolja men det gick också bra. Stekte i massor av smör och rapsolja.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vаd mycket jοbb du lagt ner här. Skoj läsning!

Återkоmmеr, absοlut!!

Feel free to surf to my webpage: kokosfett.nu