torsdag 18 oktober 2012

1 dag av mitt liv

Gårdagen började så här: jag vaknade av mig själv vid 10, GAAAH! Telefonen var helt död men efter en stunds laddning fick jag tre meddelanden från mobilsvar. 1: Ska du följa å jaga? 2: Hörru, va gör du, ska du följa eller? 3: Hejdå, nu far jag. Redan då började jag känna mig lite..på dåligt humör.

Sen fick jag magsjuka och kunde faktiskt känna en viss tacksamhet mot telefonen som räddat mig från magsjuka ute i skogen. Dagen ägnades åt att putsa kristallkronan och jag kom precis ihåg varför jag inte gör det så ofta. Nu är den dock glänsande ren i åtminstone en vecka. Det har sina nackdelar att ha en kristallkrona i samma rum som värmepannan, den blir fort sotig.

Jomensåatte så lånade jag ut traktorn. De kom smygandes tillbaka sent på kvällen och talade om att den var trasig. De trodde först att den hade soppatorsk så de fyllde på med 30 liter diesel vilket inte hade nån effekt. Jomensåatte....det snöade ca 15 cm igår och det snöar fortfarande...och traktorn går inte. Jomensåatte...det har ju snöat så plogbilen har kört några gånger. Snön är kvar på vägen men ingen brevlåda. Min ligger i diket.

Inga kommentarer: