lördag 6 oktober 2012

Nu kan snön få komma

Nu är det nästan vinter. Maken har varit hemma idag (fast redan åkt tillbaka till Umeå), han kommer inte tillbaka på evigheters evigheter. Därför har han satt på vinterdäcken på min bil och snökedjorna på traktorn. Själv tyckte jag att det började bli lite kyligt inomhus så jag bestämde mig för att sota ur pannan och börja elda. Att sota ur pannan är nog det värsta hushållsgörat jag vet, mycket värre än att byta kattsand och det säger väl en hel del. Hur försiktig jag än försöker vara så flyger det sot och aska över hela köket. Att jag dessutom råkade använda en trasig påse gjorde det hela ännu värre.

För övrigt så har jag ägnat dagen åt att packa upp allt som jag packade ned innan jag for till Umeå. Jag kan fortfarande inte bestämma mig huruvida det var en bra idé eller inte att packa med så mycket. Det lutar nog åt att det var en bra idé, jag stannade ju trots allt i ca två veckor. Annars åker jag nästan aldrig dit och när det händer brukar jag få en gräslig scrapbookingabstinent redan dag två och så åker jag hem. Har jag scrappat medan jag varit i Umeå då? Öh, nej, men jag hade möjligheten att göra det om jag bara packat upp det och det räckte för att ge mig sinnesfrid.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: