tisdag 2 oktober 2012

Magisk helg!

Jag har funderat i flera dagar på hur jag ska beskriva min helg så att ni förstår hur fantastiskt det var men jag tror inte att jag klarar av det. Gör ett försök i alla fall. Det var payback time, jag följde maken på en Status Que konsert i somras och i helgen följde han mig på Nights of the prom i Globen. Det var en konsert med olika artister och en symfoniorkester från Belgien som spelade klassiska tophits.

Allt var så bra! För det första fick vi bra platser, parkett på rad 17, så pass nära att man kunde se artisternas ansikten men tillräckligt långt borta för att slippa bryta nacken. Det var så MÄKTIGT när hela globen rockade loss och sjöng med.

Anledningen till att jag åkte dit var Art Garfunkel. Jag har avgudat honom sen början på 80-talet, alltså drygt 30 år. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag någonsin skulle få se honom så det var MER än en dröm som blev sann. I ärlighetens namn så gick det inte så bra för honom, han kanske var förkyld eller så stämmer ryktena om att han har problem med stämbandsförlamning. Rösten höll inte hela tiden och det var rätt skakigt. Men det gjorde ingenting. Man hörde ju ändå att det var han, han har verkligen en röst som flödar av mjölk och honung. Helt underbar! Att dessutom få se honom var magiskt! Jag hade tuppskinn och håret stod rakt upp på mitt huvud. Jag är så genomlycklig över att fått se honom.

Taget med en usel mobilkamera. Det ÄR Art Garfunkel på bilden.


Vi flög till Stockholm på torsdag, samma dag som konserten och vände om hem på lördagen så det var verkligen en blixtvisit. Vi bodde hos bästa P och M på Kungsholmen, det bästa värdpar man kan ha, vi hade så himla trevligt! Hann med en shoppingvända på stan och två restaurangbesök. Första var på en spektakulär thaikrog som var byggd som en djungel. En upplevelse att bara sitta där. Dagen efter åt vi på Hoummos, valde 14 rätter så där blev vi sittandes ett par timmar. Så romantiskt och ovanligt att göra något speciellt med maken. Kan konstatera att vi träffas alldeles för sällan och när vi väl träffas så hugger vi mest bara ved. Inte så romantiskt.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: