lördag 6 oktober 2012

Jag har det bäst!

Om man nu bortser från att jag är sjuk så har jag det bästa livet man kan ha! Jag har verkligen funderat på om jag kan ha det bättre, om det är något jag skulle vilja ändra på men det är det inte. Jag bor på bästa stället, i bästa huset...eller förresten, jag skulle vilja ha ett nytt badrum men det är ju petitesser. Jag har de bästa vännerna, bästa sonen och bästa maken.

Vi har en stor lägenhet i Umeå (ok, jag önskar att den var billigare) där jag kan vara om jag vill leva glamouröst stadsliv med lösnaglar och klackiskor. Jag har en superkul hobby som glädjer både mig och andra. Jag har en underbar jycke och acceptabla katter. Jag har en del skor som jag verkligen älskar och massor med skor som jag kan drömma om att äga.



Jag får verkligen det bästa av två världar. Här hemma levs det "riktiga" livet men björnjakt, renslakt och hjortronplockning. När jag kan ägna mig åt det så känner jag mig riktigt levande. I alla fall om dessa tilldragelser sammafaller med att jag är fri från ett RA-skov, annars är det ju soffläge som gäller.



En härlig kontrast är då stadslivet med restaurangbesök och bakelser på NK. Å shopping då förstås, ganska mycket shopping då om jag ska vara ärlig, det gäller ju att passa på när man är i stan.


Ha det bäst!

1 kommentar:

Maggie sa...

Det verkar som du verkligen har hittat rätt liv .
Kram från svärmor .