söndag 13 maj 2012

Vårpromenad

Först vill jag passa på att gratulera min man som sprungit Göteborgsvarvet utan att få hjärtinfarkt. Starkt gjort! Jag är grymt imponerad!


Jag har varit rätt negativ på sistone, kan man säga utan att överdriva. Det beror på att jag har ont överallt och särskilt mycket på morgonen. Igår, vid femtiden på morgonen, drömde jag att jag blev skivad som hamburgerkött i skärmaskinen på Konsum. Vaknade och hade precis lika ont som jag drömde att jag hade. Då blev jag på lite dåligt humör. Framåt eftermiddagen började det bli bättre, tack och lov. Kunde gå på middagen jag var bjuden på, trevligt trevligt.

Jag och A hade planerat att gå en promenad med jyckarna så jag tog med mig täckbyxor, yllekofta och täckjacka. Tyvärr glömde jag mössan vilket jag bittert ångrade, det kändes som om öronen skulle trilla av efter ett tag. Klonk klonk lät det när jag petade på örsnibbarna. När jag kom hem kollade jag på termometern som visade -5 grader. Exakt hur kallt den upplevda temperaturen var när man också räknar in halvstormen vet jag inte, jag vet bara att det var kallt. Det var ypperligt skoterföre i morse men i vanlig ordning låg jag och hade ont så det blev ingen skotertur. Ännu surare blev jag.

När ryggvärken börjar släppa tänker jag scrappa lite, det var länge sen sist och jag längtar!

Ha det bäst!

Inga kommentarer: