söndag 20 maj 2012

Ingen förstår mig...

..och ingen orkar lyssna på mig. Så här är det: jag vill ha en båttrailer. Som jag nämnt tidigare är den vi har nu dålig på alla möjliga vis. Jag har varit ute och krälat i snön och mätat bredden på den, det var inte lätt eftersom den står halverst under snön och helt under båten, den är typ 2.80 bred. Eller 2.90. Det är för brett, T hävdar att om jag nödvändigtvis ska köra den till Norge så måste man stänga av riksväg 95 för mötande trafik. Det kanske man inte får. L tycker inte att jag ska prova ens eftersom trailern är obromsad och yadda yadda yadda vad fort det kommer att gå nedför Tjernfjellet. Maken sa för några dagar sedan att man kan hyra en båt i Norge också och sedan dess har han konsekvent vägrat både lyssna och prata mer om båtvagnar.

Jag däremot tycker att det vore festligt om man kunde ta med sig båten (förutom till Norge) ned till Höga Kusten och tuffa runt lite där. Sen tar man upp den och åker och hälsar på svärfar och tuffar runt i Mälaren. Hög mysfaktor på en sån resa, eller hur? En annan sommar kan man åka Göta kanal.

Hmm, man skulle kanske fråga Svrf om han kan bygga ut sitt garage lite så att vi skulle kunna vinterförvara båten där nere. Då blir det ju inte så långt till Göta kanal.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: