lördag 5 maj 2012

Snö snö snö

Men Guuud vad det snöar!!! Hela dan har det bara vräkt ned så det har blivit en riktig kojdag. Jag hade planerat att gå en promenad men det går fetbort. Inte ens hunden vill gå ut.


Istället vräker jag mig i min nya soffa. Jag har suktat efter en blå soffa i säkert fyra år men maken har förvägrat mig en sån. Han har haft många argument; vi ska inte ha en tygsoffa på grund av djuren, den vi har är praktisk och skön, det är inget fel på den vi har yadda yadda yadda. Nu tog jag saken i egna händer och köpte en utan att fråga. Han var ganska stingslig innan den kom på plats. Nu är han nöjdare för faktum är att den nya soffan är skönare än den gamla och den är längre så han kan ligga med raka ben i den. Dessutom är den mycket snyggare och passar jättebra till tapeterna.

Trots att jag älskar vintern håller jag på att bli lite less och längtar efter våren. För att kompensera den frånvarande grönskan ute gjorde jag en rajd på möbelaffären och shoppade lite vårfina prylar. Ut med alla murriga vintertextilier, in med ljusa och fräscha!

Ha det bäst!

Inga kommentarer: