fredag 18 maj 2012

Fokus på våren

De senaste dagarna har det toktinat! Vi har en hel del snöfria fläckar på gården. Tänkte att vi skulle gå ned till sjön och grilla korv i morgon men..nja..snön räckte långt över stövelkanten så det blir nog inget av med det. I normala fall skulle vi tagit skotern men M är här med sin lilla valp och jag tror inte han är sugen på en skotertur. Grannen kom förbi i förrgår på skoter så det går absolut att köra, bara man vill.

Jag håller dock på att byta fokus från vinter och skoterkörning till sommar och båten. Grannen surrade om att ta med sig båten och åka över till Norge, det vill jag också, sa jag. Men det går visst inte för jag har en skitdålig båttrailer. Dels är det ett as till trailer som man måste dra med traktor, dels är visst lagren för kassa och jag minns inte vad mer fel det är på den. Jo, obesiktad förstås. Nu sitter jag här igen och önskar mig en ny trailer av tomten. Det gör inget om jag får den före jul, jag brukar ändå smygöppna paketen i alla fall.

Maken vill ha en husvagn men om vi köper en trailer så har vi ju en amfibiehusvagn har jag sagt. Det är ju mycket bättre.

Ha det bäst!

P.S. Har kollat på massa trailers men jag hittade ingen, INGEN vagn som tar båtlängder över 10 meter. Är inte det konstigt? Den ska gå att köra i 80 km/tim bakom bilen också, nämnde jag det?

Inga kommentarer: