söndag 20 maj 2012

Surprise

Fick en mindre trevlig överraskning i sann söndagsanda. Jag hatar ju nämligen söndagar eftersom det är den dagen då mina nära och kära lämnar mig. Alldeles ensam i skogen. Vanligtvis händer det alltid någon katastrof av större eller mindre modell när maken är borta. Nu var han hemma och duschade när det plötsligt började spruta som en fontän ur vasken i köket. Ur avloppet alltså. Otroligt vidrigt. Snabbt och snärtigt avhjälpte han problemet och jag hoppas verkligen att det inte uppstår igen.

Annars har det varit en himla trevlig helg. I lördags var jag och barnen på en liten utflykt till Bergnäsdammen. Plötsligt bestämde vi oss för att köra till Bergnäsudden och turista lite.  Någon hade ställt en pinne mitt på vägen vid dammen, jag flyttade på den och körde över. På andra sidan var vägen helt oplogad, inte ens Land Rovern hade kunnat köra där. Kanske var därför som det stod en pinne mitt i vägen....

Jag har börjat städa ur min garderob, upptäcker att jag huuur mycket kläder som helst! Har börjat sortera vad som kan ges bort, vad som ska slängas och vad som ska sparas. Jag sparar mer än vad jag vill av sentimentala skäl. Kläder som jag upplevt så mycket i och varit så glad i och inuti är svåra att skiljas från. En del dyrare kläder sparar jag också utifall jag skulle bli smal igen. Tacka vet jag skor och handväskor, de växer man inte ifrån.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej svärdottra!
Bara två saker
19:e maj - härligt väder?
Maratonkvinnan: Jag tycker du ser ovanligt mager ut, rensa inte ut allt ur garderoben, det måste finnas hur mycket som helst som du kan använda!
LEV VÄL!
:-) Svrf