tisdag 3 april 2012

Dagens sjukvård

Befinner mig fortfarande i Umeå där jag har firat sonens 18-årsdag. Och shoppat. Jag har faktiskt en handlarlista som jag betar av:: Silikonskal till mobilen, hela leggins, Yankee Candle-ljus m.m. Det har dock slunkit med en del saker, ffa kläder, som Inte står på listan. Idag ska jag ut på en rajd på stan igen för vad annars kan man göra i en stad?

I söndags var bästa A och jag på LOPPIS, sedan gick vi och åt på Folkköket. Folkköket har öppet varje söndag och man får äta massor för endast 25 kronor. Folkköket är en ideell förening med syfte att ge ett positivt intryck av veganmat. Tänk er mig, iklädd kappa, scarves och högklackade skinnstövlar tillsammans med 180 st alternativa veganer i 20-års åldern. Åldersnojan gjorde sig påmind igen.

Någon gjorde en mindre operation av min handlesdhemma på köksbordet. Utan bedövning . Om ni hörde ett konstigt ljud vid 4-tiden på söndagen så kan jag tala om att det var jag som förde oväsen. Efteråt berättade han att man brukar få fruktansvärt ont efter ett sånt ingrepp och han fick rätt. Jag somnade på kvällen men vaknade efter en timme och hade nåt så vansinnigt ont. Jag har fött barn, jag har kört omkull med motorcykeln och frakturerat axel i 8 bitar men det var ingenting i jämförelse med det här.

När jag var på stan igår råkade en kvinna stöta till, eller neej, hon touchade bara min hand. Hon märkte det inte ens men på mig började tårarna spruta helt okontrollerat. Högg ett plagg inne på Lindex och skyndade inte i en provhytt där jag satt tills det lugnat ned sig.

Idag är jag "fit for fight", nu ner på stan och låta kortet glöda.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: